|
fORUM pSIHoLOGoV Forum študentk in študentov psihologije
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Urša Lutman Administrator foruma
Pridružen/-a: 11.10. 2006, 18:31 Prispevkov: 182 Kraj: okolica NM
|
Objavljeno: 05 Jun 2007 14:46 Naslov sporočila: Kaj bi spremenili pri študiju Psihologije? |
|
|
Elow Ker forum bol ko ne zamira, sm se odločila, da odprem temo, o kateri imate vsi zagotovo zelo veliko povedati
No, pa začnimo...
moje mnenje je, da glede na to, da se večina psihologov po študijo tako ali drugače ukvarja z ljudmi, bi moral že na študiju samem biti poudarek na delu z ljudmi in ne toliko na tem, da nas izobražujejo za raziskovalce in ljudi, ki svoje prispevke predstavljajo na konferencah.
Kot drugo me pa moti neresnost določenih asistentov in profesorjev, ki ti npr. ko greš pogledat izpit ne znajo povedat zakaj si tuki pa tuki zgubu točke oz. ti rečejo da so pač takrat tako ocenili.
Zaenkrat toliko o tem...Kakšne izkušnje imate pa ostali?
Lep da, Urša |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sara Nezavedno? huh?
Pridružen/-a: 24.10. 2006, 12:37 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 05 Jun 2007 20:37 Naslov sporočila: |
|
|
Ah - same fajn stvari za povedat...
Kaj pa vem. Mene najbolj moti odnos profesorjev do študentov in blazna neorganiziranost glede vsega - od izpitnih rokov, do ocenjevanja. Fora je tudi v tem, da je to zaenkrat edina fakulteta v Sloveniji, ki izvaja program študija psihologije (razen če študiraš pod okriljem Freudove univerze iz Dunaja, ki pa je močno zasoljena).
Moti me kao znanstveno delo kljub temu, da še spodobnega laboratorija nimamo, motijo me poročila, ki bodo po mojem mnenju koristila maksimalno 80% ljudi, ki bodo doštudirali. Moti me, da se z ljudmi ukvarjamo minimalno (zanimivo največ pri predmetu nevrologija, ki niti ni bogve kaj psihološki). Moti me sama fakulteta - res zelo spodbudno okolje... Ampak - kot že rečeno, trenutno alternative ni. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cat Freud proti Jungu je kot,..?
Pridružen/-a: 24.10. 2006, 12:28 Prispevkov: 86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 05 Jun 2007 22:54 Naslov sporočila: |
|
|
Tu se strinjam. Le redko se pojavi kaj, kaj bi psihologu dejansko prišlo prav, ko ima enkrat pred seboj človeka, ki od njega želi, da se obnaša kot psiholog. Mi pa tu v bistvu ne vemo (vsaj zase (kot brucko) lahko rečem, da še vedno nimam velik pojma o tem, kdo naj bi dober psiholog bil), ampak sodeč po tem, kar je zaenkrat študij od nas zahteval, je zelo pomembno, da psiholog zna napisat dobro poročilo, naredit predstavitev, ma statistiko in metodologijo v malem prstu in zna poiskat podatke, ki ga zanimajo.
Poleg tega - predmetnik prvega letnika se mi zdi vseeno malo bizaren. (Moji bivši sošolci (ah saj ne morejo razumeti, če niso tu), so me zbadali, da pravzaprav študiram gimnazijo. ) Že res, da je pomembno, da denimo razumemo fiziologijo, zato da razumemo kako se telo odziva na dražljaje, pa zato da bomo potem razumeli nevrologijo, ali pa statistiko, ker pač kakor sem do zdaj uspela ugotovit je psihologija brez statistike nekako izgubljen šepav otrok, ki caplja nekje za filozofijo, ne pa znanost, kar se tako trudi biti. Ampak ekologija, fiziologija dela ... pa se mi zdijo vseeno le premalo povezani z delom psihologa, da bi bila samostojna predmeta v prvem letniku.
Kot je rekla Urša, me moti tudi odnos profesorjev, ki je nekaterim prav malo mar, ne le za nas kot študente, ampak tudi za naše znanje. Ocenjuje se tu (in najbrž na drugih faksih podobno, kaj pa vem) le redko res znanje, vse prepogosto se dogaja, da nekdo res zna in to po možnosti tudi napiše, ampak pač se komu ni dalo brat 60 odgovorov na esejska vprašanja pa je malo pokljukal pa malo počtral in dal na koncu neko oceno, ki (po vseh pravilih merjenja in tega ) ne more biti ne veljavna, ne zanesljiva, ne objektivna.
In ko smo ravno psihologi - kaj ko bi kak mali delček vsega, kar tako obvladamo, vključili v prakso? Denimo - naj dam banalen primer - če se učimo o učenju in kako je le to najučinkovitejše, če je distribuirano, pa poslušamo tri ali pa štiri ure Poliča skupaj brez pavze, dokler se vsi prisotni ne zbunijo in prosijo? In podobno.
Pa taka količina pametnih in izobraženih posameznikov, ki jih zanima človek in njegova duševnost, kaj se dogaja v nas, kaj se dogaja v ljudeh in z ljudmi v interakciji, ... se zbira tu, pa na koncu vseeno nihče ne zna ničesar, razen da zna enkratno najt vire, obdelat podatke in napisat poročilo?
Psihologija naj bi vendar nekje globoko v sebi še bila veda (ali pa znanost, kakor je trend) o duši. Peri psyches. O človeški duši.
Kar pa dobivam jaz, je precejšnje razčlovečenje človeka ... ampak tu gre pač za mojo zgrešeno idejo o tem, kaj je dušeslovje, za to ne morem kriviti študija in ga ne.
Ampak. Tu naj bi se usposabljalo psihologe.
Psiholog naj bi bil usposobljen za delo z ljudmi.
Meni pa se vse bolj dozdeva, da se tu psihologe usposablja bolj ali manj za delo z računalnikom.
Bojim se, da bi končala faks in še vedno ne vedela ničesar uporabnega, razen kako naračunat analize v SPSS.
Ampak tako je najbrž marsikje. Samo da oni niti SPSSa ne znajo.
Kaj konkretno bi spremenila?
Ne vem. Premalo časa sem tu, da bi znala dat pametne ideje.
Kaj sem pričakovala? Ne mnogo. Zato pa sem dokaj zadovoljna. Glede na ali pa kljub razmeram. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cat Freud proti Jungu je kot,..?
Pridružen/-a: 24.10. 2006, 12:28 Prispevkov: 86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 20 Jun 2007 14:48 Naslov sporočila: |
|
|
Evo konkretna ideja - kaj če bi profesorji popravljali izpite v roku, ki je za to določen, in to tudi pravočasno objavljali na VISu (al pa magari na oglasni deski)?
Asistenti to zvečine počnejo, in to zelo vestno in zelo pridno (Bajec, Luka, Svetina ...), pa nimajo spet tok manj za popravljat. Ampak mi recimo trenutno čakamo na rezultate mislim da treh izpitov že kar nekaj dni preko roka. Sej verjamem, da je velik pa ne vem kaj še vse, ampak vseen ... Če ne zarad človečnosti, pa zato, ker je tak zakon.
Al kaj? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
themetun Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.10. 2006, 16:38 Prispevkov: 213 Kraj: Il.Bistrica
|
Objavljeno: 21 Jun 2007 09:00 Naslov sporočila: |
|
|
Pomoje gre za vprašanje prioritet - nekaterim profesorjem študenti ziher nismo na prvem (drugem, tretjem...) mestu.
Te pa morm popravit - tudi nekateri asistenti včaish rabijo "nečloveško" dolgo, da popravijo poročila (razvojna...). So pa to res bolj izjeme.
Sicer pa... Počaki do oktobra, pa boš v evalvaciji profesorjem podelila enke (paše, da so enkrat vloge obnjene ). _________________ Vsem, ki greste spat, želim dobro jutro! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cat Freud proti Jungu je kot,..?
Pridružen/-a: 24.10. 2006, 12:28 Prispevkov: 86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 21 Jun 2007 20:06 Naslov sporočila: |
|
|
Dons na kolokviju je Boštjan reku, da upa, da bo do jutra popravljen, sicer pa vsekakor do sobote ... mislm, js sm se skor zjokala, tok se mi je zdel to lepo od njega. K človek začne cent take stvari, kot je, da boštjan ne bo spal, da bom js lahko zjutri vedla, kako smo vsp nardil .. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
themetun Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.10. 2006, 16:38 Prispevkov: 213 Kraj: Il.Bistrica
|
Objavljeno: 21 Jun 2007 20:24 Naslov sporočila: |
|
|
Ja, to je on. Eni grejo pa med izpitnim dobobje raje na dopust. S(m)o si pač tako zelo različni. _________________ Vsem, ki greste spat, želim dobro jutro! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Eva Nezavedno? huh?
Pridružen/-a: 04.02. 2007, 09:23 Prispevkov: 50
|
Objavljeno: 22 Jun 2007 08:06 Naslov sporočila: |
|
|
hei
ja bi se popolnoma strinjala, boštjan je res izjemen. Medtem ko se zgodi da čakaš na ocene kolokvija iz razvojne tudi po pol leta, to ni normalno, nehumano in sploh nimam besed za kompletno razvojno katedro ( odštejemo Horvata).
Samo eno vprašanje, zakaj pa mi izredni ne dobimo teh vprašalnikov za ocenejvanje profesorjev. Tud mi bi jih radi ocenili. Ali obstaja kakšen razlog, da jih mi ne ocenjujemo.
Lp, Ewa _________________ Nikoli se ne kregaj z idiotom, spravil te bo na svojo raven in premagal z izkušnjami! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
themetun Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.10. 2006, 16:38 Prispevkov: 213 Kraj: Il.Bistrica
|
Objavljeno: 22 Jun 2007 08:10 Naslov sporočila: |
|
|
Očitno mava o katedri za razvojno podobno mnenje Čeprav zna met tudi Horvat nepšrimeren odnos. Do mene je bil sicer, do nektaerih sošolk pa niti najmanj.
Pojma nimam zakaj vi niste evalvirali profesorjev. Mogoče pa izredni tudi na drugih faxih tega ne počnejo? Amapk ne vidim pametnega razloga... Druga možnost je, da vam ne dajjejo, ker mogoče potrebujejo podatke vsako leto, pri nas pa se izredni študij razpiše vsaka 3 (če se ne motim) leta. Tretja (mogoče še anjbolj verjetno) možnost pa je, da so preprosto pozabili na vas Glede na to, da imate predavanja čez vikende... Ampak je pa škoda, da niste. _________________ Vsem, ki greste spat, želim dobro jutro! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cat Freud proti Jungu je kot,..?
Pridružen/-a: 24.10. 2006, 12:28 Prispevkov: 86 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 22 Jun 2007 09:42 Naslov sporočila: |
|
|
a odpremo en fan club za boštjana pa not-fan club za komplet razvojno katedro?
Mislm, o humanosti pač na tem humanističnem faksu ne bi preveč govorili ... ampak tle ne gre za humanost, gre za spoštovanje pravil in zakona, po kterem naj bi nekak bli rezultati znani v 7 delovnih dneh al kako že ..? Pa tud, če lahko na nekih drugih faksih, k majo po več sto študentov na izpitu, popravijo vse v dnevu ali dveh - pr nas pa bogih 50 oziroma maksimalno 100 (če upoštevaš, da več letnikov piše na isti dan razne kolokvije/izpite pr istem profesorju) ne bi šlo v enem tednu?
ah. ja, vse je odvisno od tega,kako si postaviš prioritete.
mi to za nekatere pač nismo. al pa zakon, ko smo ravno tu. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
themetun Administrator foruma
Pridružen/-a: 23.10. 2006, 16:38 Prispevkov: 213 Kraj: Il.Bistrica
|
Objavljeno: 10 Nov 2007 19:04 Naslov sporočila: |
|
|
Ker se je že na DŠPS mailing listi (pa tudi nekaterih listah letnikov) razvila debata o predlogih za izboljšanje študija, sem se odločil, da obudim tole temo.
Predlagam, da napišete svoje predloge. Pa naj bojo čim bolj konkretni (torej ne:"mogoče malo manj teoretičen študij") in realni (torej ne: "da ne bi bilo predavanj pred deseto dopoldne in drugo popoldne") _________________ Vsem, ki greste spat, želim dobro jutro! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Akiko Yoshi Aha, jaaa :) Psihoanaliza, libido,..
Pridružen/-a: 16.06. 2007, 20:34 Prispevkov: 139 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: 10 Nov 2007 20:03 Naslov sporočila: |
|
|
No, pa bom kr jaz začela in dala par predlogov !
Prva stvar, ki mi pade na pamet je, da se opustijo tiste vaje, ki niso potrebne, oz. so že zastarele.
Npr. V drugem letniku (ne vem, kako je letos, lani smo še imeli tako) se pri vajah iz Razvojne psihologije II izvaja tudi POŠ. Ta preizkus se ne izvaja več (vsaj ne v resničnem življenju), ker se pripravljenosti otroka v šolo pač ne preverja več... To me je lani najbolj pogrelo, da smo delal stvari, k se jih ne uporablja več!!!! Čist razumljivo je, da se preizkus omeni in pokaže na vajah, ne pa da mi to potem delamo in kao neki interpretiramo.... to mi je bilo totalno mimo! No razen, če majo razvojnice kake druge pomembne razloge za to... men se tista vaja ni zdela koristna.
Eden izmed predlogov je tudi (to sm prepričana, da se NE BO uresničilo), da se vzame par ur predmetom, k res niso tok pomembni, in se jih da tistim, ki so (vem, da je presoja, kaj je pomembno, subjektivna, pa vendar).
Npr. Študentje psihologije v prvih dveh letih študija Muska poslušajo kar 165 ur! Snov je pa pri vseh predavanjih ista, mogoče je edina razlika ozadje v Power Pointu (mal pretiravam, ampak je res: če daš skupi vse tri predmete se vsaj 40% snovi, če ne še več, prekriva) . Kar je dokaj bedno, glede na to, da je predmetu Motivacija in emocije v prvem letniku namenjenih samo 30 ur. Pa je zagotovo vsaj toliko (po mojem mnenju pa celo bolj) pomembna kot Zgodovina psihologije. Prav tako je samo 30 ur namenjenih Nevrologiji v drugem letniku, in prav tako kot pri Motivaciji in emocijah je snov zelo obširna in jima dodatne ure res ne bi škodile.
Vem, da si po eni strani vsi želimo več prakse, ampak je pač tko, da sta prva dva letnika namenjena bolj temeljnim predmetom, in je tudi to razlog, za več teoretičnega kot praktičnega dela.
Bi blo pa fajn, da bi na vajah dajali večji poudarek projektom, ki so bili vsaj po mojem mnenju, res dobra in koristna izkušnja.
Je pa tud res, da mogoče včasih ne znamo cenit tega kar dobimo . Kar nekaj ljudi se je pritoževalo nad ekskurzijo v prvem letniku, pa je bla tud to, poleg vaj pri Razvojni psihologiji I ter vaj pri ZP in VSP ena izmed bolj praktičnih stvari v prvem letniku.
Zaenkrat tolk (že to je blo predolgo ).
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sara Nezavedno? huh?
Pridružen/-a: 24.10. 2006, 12:37 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 11 Nov 2007 11:02 Naslov sporočila: |
|
|
Po mojem mnenju bi razmere lahko izboljšal samo nadzor nad delom profesorjev. Ne s strani študentov (čeprav tudi to ni odveč in je koristno), ampak s kake višje inštance. Kolikor je meni znano fakultete delujejo brez vsakršnega nadzora, v primerjavi z npr. srednjimi šolami. Prav iz tega razloga se dogajajo take zadeve, ki si jih profesor na sr. šoli ne more privoščiti, sicer bi odletel. Res je, da fakultete potrebujejo visoko avtonomnost, to pa ne pomeni, da lahko podpirajo muhe in neprimerno obnašanje zaposlenih.
Komu naj se recimo potožimo, če profesor meče brez razloga? Predstojniku ? Ne, ker je preveč diplomatski, da bi ga v rit sunil. Dekanu? ne, ker nima časa oz. noče faksa prikazati v slabi luči. Univerzi? Halo, pa oni so bogovi. In kdo še ostane.
Meni to delujejo kot slepa ulica. In pol naj se sprijaznim s tem, da me en profesor na izpitu sprašuje če seksam, pri drugem je izpit od vremena odvisen, pri drugem predmetu se niti ne ve, kdo je nosilec - profesor ali asistent... In še bi lahko naštevala. Pol pa pride ena Fekonja in reče, da si moramo pošlihtat prioritete! AAAAAAAAAAA!!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Urša Lutman Administrator foruma
Pridružen/-a: 11.10. 2006, 18:31 Prispevkov: 182 Kraj: okolica NM
|
Objavljeno: 11 Nov 2007 14:06 Naslov sporočila: |
|
|
Ne bi se mogla bolj strinjat s tabo sara Čeprav se tudi na srednjih šolah dogajajo podobne strani in če hoče kdo kej ukrenit se mora nekak do ministrstva prebit, ker so ravnatelji popolnoma nemočni oz. nimajo dovoljenih metod za uspešen nadzor na profesorji.
Mogoče bi to lahko deloma dosegli s tem, da se bo spremenil pristop do evalvacij profesorjev (ocene naj bi bile javno znane in tudi bolj upoštevane). Kar me privede do vprašanja.. Zakaj mi letos nismo evalvacij dobil za rešvat? Bom v torek na seji vprašala...
Zadnji odstavek je pa itaq opis stanja na FF. Fekonja pa prioritete _________________ To fall is not to fail, U fail when U don't try... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Sara Nezavedno? huh?
Pridružen/-a: 24.10. 2006, 12:37 Prispevkov: 32
|
Objavljeno: 11 Nov 2007 14:39 Naslov sporočila: |
|
|
Ocene morajo biti javne, če želijo doseči namen!
Mislim pa, da je težave precej širša. Nadzora namreč ni nikjer, zadeve pa so se izrodile d te mere, da vsak prof. misli, da je bog. Vem, da imajo nešteto težav s temi zadevami tudi na fdv-ju.
Sicer pa - zadeve je treba premakniti, tudi v praksi! Kako? Muffy je že predlagala sestanek. Ti bi bili lahko redni.
Ena od možnosti je tudi vršenje pritiska nad predstojnikom (on je namreč odgovoren za svoje ovčke). To v praksi pomeni, da vsako zadevo, vsako nepravilnost nesemo k njemu. Ne v stilu, kakršen je vladal do sedaj: kaj pa bo to spremenilo, zaradi tega bomo mi na slabšem itd. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|